Kvalitatívne parametre outsourcingu
Schopnosť posúdiť plnenie cieľov outsourcingu primárne závisí od vh odného definovania kvalitatívnych parametrov poskytovanej služby. Kvalitatívnymi parametrami môžu byť iba veličiny, ktoré možno zmerať, vyčísliť a porovnať s požadovanými hodnotami. Ako príklad môžu poslúžiť parametre ako doba odozvy, doba opravy, maximálna doba výpadku a pod. V prípade, že prijaté kvalitatívne parametre nespĺňajú tieto vlastnosti, môžu nastať problémy s vyhodnotením, či dodávateľ plní svoje záväzky alebo nie.
„Nepríjemnou“ vlastnosťou outsourcingu je to, že je úspešný a efektívny vtedy, keď odberateľ nevie, že ho využíva. To znamená, že všetky potrebné informačné systémy bežia v požadovanej kvalite. Paradoxne vtedy začína na strane odberateľa vznikať otázka, či takúto službu vlastne potrebuje, a začína narastať tlak na jej prehodnotenie, prípadne zrušenie. Na preukázanie skutočnosti, že na tomto stave má zásluhu dodávateľ slúži odpočet činností – reporting.
Späť